Har gjort servettringar...

Wow! Eller hur?! Hon har gjort något till bröllopet... helt sanslöst eller hur? Något måste man ju göra när sonen ligger och sover... Personligen så tycker jag att dom faktiskt är riktigt snygga. Är ganska stolt över mig själv :)



    

Ni kan ju ignorera det faktum att "servetten" är hushållspapper men jag hade inget annat att använda som servett. Har inga linneservetter liggandes hemma liksom och dom är det ju tänkt att vi ska ta från cateringfirman...
Jag tycker själv att det ser lite tacky ut på bilden men i verkligheten är det riktigt snyggt. Och det är ju faktiskt mitt bröllop så det viktigaste är att jag och fästmannen gillar det :)

Så här gjorde jag iaf.
1. Klipp av spetstyget så brett du vill ha det och längden 15 cm. Jag lade mina spetar mitt emot varandra så det blir ju dubbel bredd så att säga.

2. Klipp 2*15 cm långa längder av satinband. Limma fast spetsen med ett satinband på var sida.
 
3. Klipp ett 25 cm långt satinband som är smalare. Detta ska du använda till att knyta ihop servettringen med sen. Limma fast det smalare satinbandet på det andra satinbandet men inte de hela 15 cm. Jag limmade fast det ca 5 cm så att man kan lägga spetsen omlott ifall servetten är mindre i omkrets när man rullat ihop den.
 

Hoppas ni gillar det jag gjort. Det gör iaf jag! Hoppas bara sambon säger det samma :)

Då har ni fått en step-by-step på hur jag gjort... Nu ska jag bara göra 31 till *suck* ;)

---------

Uppdatering; Nu har jag lagt dit bilder också, steg för steg. Och så har jag gjort 4 till så nu är det bara 27 stycken kvar :) Men har en son här hemma med hög feber så det går inte att göra så mycket mer nu när han är vaken... Gör mer ikväll. Kul att äntligen ha kommit igång med plottret :D

Kommentarer
Postat av: Linda

wiee me like! coola!

2008-10-23 @ 13:37:37
URL: http://www.varlillarodastuga.blogspot.com
Postat av: ~~Erika~~

dom va ju jättefina ju! :)

2008-10-23 @ 16:35:19
URL: http://www.erikassida.blogspot.com
Postat av: Noomie

söta :)

2008-10-23 @ 19:31:59
URL: http://noomies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0