Varför blir det alltid måndag?

Hela helgen har jag kännt mig hängig och uschlig. Idag kom M till jobbet förkyld som en liten blå och kraxade fram orden. Nu har han smittat mig också tror jag för nu har jag börjat få ont i halsen och sitter och huttrar. Jag vill inte bli sjuk!
Har spenderat dagen emellan samtalen med att kolla in frisyrer till bröllopet. Kompisen som är frisör säger att jag måste ha slöja. För att citera henne; "När kan du ha det igen?" Och självklart har hon rätt! Men då måste man hitta en slöja som inte är alltför puffig och så där sötsliskigt gullig. Jag vet inte om jag är en slöjamänniska. Känns lite... inte mig. Så känns det.

Måndagar är ju per automatik Hatdagen för mig. Jag avskyr att den där dagen med stort M alltid, vareviga jäkla vecka ska komma. Helgen är ju så härlig att vara ledig och sen helt plötsligt ska man kastas in i den svarta mörka världen som kräver att man ska jobba. Det är ju skönt att vara ledig. Inte för att jag hatar mitt jobb, tvärtom. Men det är ju så skönt att vara ledig!

Ska ta mig en sväng förbi en tygaffär imorgon innan jobbet och se om jag hittar något billigare tyg som liknar det jag hittade idag på Åhléns. Gör jag inte det så får det bli det tyget. Har räknat ut att jag behöver 10 meter så 600 kronor kommer det bli totalt. Jag och frisörkompisen svängde förbi Åhléns så visade jag henne tyget. Hon tyckte det var jättefint! Det gör ju jag också egentligen. Bara det att jag är ju så jävla snål! Men det ska man väl ändå inte vara när det är bröllopet det gäller? Jag kommer bara ha en sån här fest en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0