Tårta igen då.

Jag och sambon satt och glodde runt på lite tårtor i helgen och denna tyckte han var fin. Jag också så klart :)
Men är det gångbart egentligen?? Behövs verkligen 3 lager för lite mer än 30 gäster? Och vad ska man ha emellan? Och är det möjligt att ha lager i en "lagertårta"? Har hört att det ska vara svårt att få tårtan bra och att dom oftast trycks ihop när man har fyllning i en lagertårta... Strunta i alla blommorna för övrigt... Kommer väl vara lite blommor och sånt men inte så mycket...
Kanske skulle man bara göra 3 olika tårtor med olika bottnar/fyllning och så är det bra så... Eller är det mycket med tre tårtor?? Att en jäkla tårta ska ta så mycket av min tid... *suck*

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja du tårtan är svår. Det ni kan fundera på är om ni ska ha nån dessert. I så fall skulle ni ju kunna ha en massiv tre lager tårta. Chokladtårtor brukar ju kunna hålla formen rätt bra.

Ofta brukar jag se att om man har princesstårta så tar folk större bitar. Har man en chokladtårta eller annan massiv en så tar de mindre.

Svårt att säga hur mycket den kommer att räcka till men hellre för mycket än för lite. Har ni till dagen efter att mumsa på.

Men välj att satsa på desserten om ni ska ha en sådan och låt tårtan vara mer en kaka. Annars om ni inte ska ha nån dessert, så försök få med nån smörkräm, kompott eller liknande så att den blir lite mer "tårtig".

Har som inget pang svar att ge. Ska du göra tårtan själv så tänk på allt annat du ska göra den veckan. Gör det så enkelt som möjligt. Folket kommer ju för att fira er och inte för tårtans skull.

Ibland frågar kunderna mig om vad jag skulle välja om det var jag som skulle gifta mig. Ehh...ja. Det skulle ju bli tårta det. Flådig utav tusan, å dessert, praliner, cup cakes, pannacottor, peti-choux svanar...ja allt möjligt. Tycker synd om den som ska göra den tårtan.

2008-08-12 @ 19:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0