Tärnklänning.

Eftersom jag inte hittar någon tärnklänning som jag tycker duger så har jag börjat leta efter möster istället för att sy klänningen själv. Det blir bra mycket billigare och ganska kul också för den delen :)
Hittade ett mönster på Vogue som jag älskade!
Först får jag väl se vad tärnan tycker om det. Men innan du börjar gnälla ;) Det är axelband och den kommer vara lila med svarta och vita detaljer och du kommer bli skitsnygg i den!


Annars hade frisörkompisen ett mönster på klänningen som hon hade på sin student. Också väldigt fin och hon skulle se om hon hittade mönstret till den.
I vilket fall som helst så blir det nog att jag syr klänningen själv. Kul! Tröttsamt? Kanske... men kul :)

Kommentarer
Postat av: Linda

de blir säkert jätte bra! litet problem är dock att jag inte kommer kunna prova den under tiden.. kan bli svårt att få den i rätt size då? kram

2008-08-26 @ 15:13:37
URL: http://www.varlillarodastuga.blogspot.com
Postat av: Linda

Nää det ska inte vara några problem så länge jag får träffa dig en gång innan och mäta dig ordentligt. Du är väl inte rädd för ett måttband va? ;) Kram

2008-08-26 @ 15:37:33
Postat av: Linda

nej inte rädd för måttband... problemet e ju bara de att måtten ändrar sig hela tiden...

2008-08-26 @ 18:48:42
URL: http://www.varlillarodastuga.blogspot.com
Postat av: Linda

Men från den dagen jag tar måtten så får du se till att det inte ändrar sig annat än att det blir mindre i så fall ;)

2008-08-26 @ 19:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0