Alltså, hur mycket får man göra?

Jag har alltså bestämt klänning, kyrka, lokalen är bokad, fotografen är bokad, tärnan/toastmadame tillfrågad och hon har ju självklart tackat ja. Placeringskorten är färdiga och ligger på datorn i väntan på att skrivas ut. Även så inbjudan. Ska sätta igång och göra Save The Date kort som jag ska skicka ut eftersom bröllopet stundar mitt i semestern. Folk bokar upp sig väldigt tidigt på semestern numera och jag vill ju att alla ska ha en möjlighet att komma. Om dom nu vill detta.
Tårtorna, för det lutar nu åt flera snarare än en, börjar ta form i mitt huvud och dukningen lika så...
Vad har jag kvar att göra liksom? Leta upp en tärnklänning så klart, hitta något sött åt sonen som han kan ha på sig men det är ingen idé förän någon månad innan bröllopet eftersom han kan växa som en galning ibland. Ringen ska väljas ut också.
Men hur mycket FÅR man egentligen göra så här ca 11 månader innan bröllopet?
Nästa måndag ska jag iaf ringa och boka kyrkan och det är väl bara att hålla alla tummar och tår att ingen hunnit före. Ska ringa direkt på måndag när deras telefontid startar.

För övrigt har jag inte berättat vad som hände när jag ringde för att boka kyrkan i början av veckan. En kvinna svarade och jag presenterade mig. Berättade att vi ska gifta oss 1/8 och att vi vill gifta oss i Törnevalla och att vi vill ha en speciell präst eftersom hon är den som döpt sambon och så.
Till svar får jag höra en otroligt snorkig och otrevlig röst i örat; "Nu kan inte du ringa och boka en kyrka innan bokningen ens startat. 1 september kan man boka en kyrka. Sen kan du inte begära att få en viss präst, vi vet ju inte om hon är i tjänst det datumet och vad får dig att tro att du kan få just denna personen?"
Öhhh? Hur ofta gifter jag mig? Inte varje vecka precis utan hade bara tänkt att göra det en gång. Det är inte precis så att jag "vet" hur man gör detta. Jag lär mig längs vägens gång! Det jag lärt mig är dock att snorkiga människor som vantrivs med sitt jobb ska inte sitta och vara hur otrevliga som helst i telefonen. Skaffa dig ett nytt jobb människa!

Nu ska jag ta och försöka göra så att jag ser ut som folk innan jag lämnar sonen på dagis och jag går till jobbet. Sista dagen innan helgen och sen ska jag sova! Jäkla unge till att vakna så tidigt. Mamma vill sova! Varför förstår han inte det för?! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0